Klienti i jejich zvyklosti se mění. Prázdninoví hosté zkracují své pobyty, navštěvují více destinací a upřednostňují kvalitu před kvantitou. Pokud má Azurové pobřeží zůstat přední luxusní mezinárodní turistickou destinací, musí se těmto novým trendům přizpůsobit.
Departement Alpes-Maritimes je jednou z nejnavštěvovanějších oblastí ve Francii a každý rok uvítá přibližně deset milionů turistů. Nemovitost si při svém pobytu pronajímá 6 % lidí a za pronájem v průměru utratí 25.000 až 30.000 eur za týden. Za tuto cenu si mohou dovolit dům o velikosti 400 m2 v Cannes s výhledem na moře. Ceny pronájmu luxusních nemovitostí se v některých případech mohou vyšplhat až na závratných 430.000 eur za týden, pokud si návštěvníci chtějí připlatit za exkluzivitu v podobě 1.400 m2, vlastního kotviště a helipadu v Saint-Tropez.
Pobyty se zkracují, ačkoli někteří hosté ve zdejších letoviscích mohou strávit i několik měsíců. Zpravidla si zde nemovitost nějakou dobu pronajímají, než se rozhodnou pro koupi vlastního bydlení. Zájemci o pronájem nemovitosti si ji obvykle zamlouvají jen krátce před svým příjezdem. Majitelé proto musí být flexibilnější a musí si uvědomit, že samotná nemovitost nestačí: ideální je doplnit ji širokou nabídkou služeb, jako je hlídač a údržbář, řidič nebo kuchař.
V Cannes ceny úzce souvisejí s akcí, která se ve městě právě koná. Cena za pronájem apartmánu se třemi ložnicemi se tak například v době konání festivalu kreativity Cannes Lions z 15.000 až 30.000 eur za týden může zvýšit až o 12.000 eur.
Právě nyní v Cannes probíhá asi vůbec nejprestižnější akce – slavný mezinárodní filmový festival. Jen tato akce sama o sobě přispívá k atraktivitě nemovitostí v Cannes.
Zájemci o levnější ubytování se často rozhodují například pro Villefranche-sur-Mer nebo Beaulieu-sur-Mer, kde vila, která by na Cap Ferrat stála 90.000 eur za měsíc, může stát i 50.000 eur.